محیط کشت DG18 Agar

محیط کشت DG18 Agar

DICHLORAN-GLYCEROL (DG18) AGAR

محیط کشت DG18 Agar برای جداسازی مخمرهای زنده اسموفیلیک و زروفیلیک در مواد غذایی خشک و نیمه خشک (کیک، مربا، میوه های خشک، گوشت خشک، ماهی شور، غلات، آرد، آجیل، ادویه جات، ترشی جات، چاشنی ها) و یا خوراک دام با فعالیت آبی کمتر یا مساوی 95/0 با روش شمارش کلونی استفاده می شود.كاهش فعاليت آب در اين محيط با افزودن گليسرول تقريباً 18٪ حاصل مي شود و اين امر بسيار مهم است زيرا بسياري از مخمرها و کپک ها براي افزايش رشد و توسعه كلني نياز به فعاليت كم آبي دارند.

محیط کشت DG18 Agar برای آزمایش محصولات کم آب با فعالیت آب کمتر یا مساوی 60/0 مناسب نیست و امکان شمارش اسپورهای کپک یا تشخیص قارچ های هالوفیلی هوروفیلیک موجود در ماهی های خشک را نمی دهد.

ترکیبات محیط کشت دیکلوران گلیسیرین آگار :

  1. Peptone

  2. Glucose

  3. Monopotassium Phosphate

  4. Magnesium Sulfate

  5. Zinc Sulfate

  6. Copper Sulfate

  7. Dichloran

  8. Chloramphenicol

  9. Chlortetracycline

  10. Agar

  11. pH: 5.6 ± 0.2 at 25°C

پپتون، نیتروژن و ویتامین های مورد نیاز برای رشد ارگانیسم را تأمین می کند. گلوکز به عنوان یک منبع انرژی در نظر گرفته شده است و مونو پتاسیم فسفات به عنوان بافر عمل می کند. سولفات منیزیم، سولفات روی و سولفات مس، نمک های معدنی هستند که برای تحریک رشد قارچ و اسپور سازی استفاده می شوند. ماده ضد قارچ، دیکلوران، از گسترش قارچ ها جلوگیری می کند و اندازه کلونی را محدود می سازد.

کلرامفنیکل رشد باکتری های موجود در نمونه های محیطی و غذایی را مهار می کند. کلورتتراسایکلین یک آنتی بیوتیک با طیف گسترده است و طیف گسترده ای از باکتری های گرم مثبت و گرم منفی را مهار می کند. آگار عامل محکم کننده است و گلیسرول به عنوان منبع کربن اضافه می شود.

شرکت ندا شیمی وارد کننده اصلی محیط کشت های میکروبی و سلولی برندهای مرک Merck – میلیپور Millipore  – سیگما آلدریچ  Sigma Aldrich- کیولب  QUELAB- هایمد یا Himedia – فلوکا Fluka  – اکروس  Acros-  گیبکو Gibco می باشد. همچنیننمایندگی فروش محیط کشت های شارلو  Scharlau- بیولایف Biolife  – کوندا Conda  pronadisa می باشد و نمایندگی فروش محیط کشت های ایبرسکو را نیز دارد.

خریدمحیط کشت DG18 Agar

شرکت ندا شیمی با توجه به نیاز بازار اقدام به فروش کلیه محیط کشت های آماده کرده است که توسط کارشناسان خبره در آزمایشگاه های مجهز ساخته شده و با کنترل کیفیت عالی می باشند. این شرکت در مورد کلیه فروش و خدمات خود ضمانت اصل بودن کالا را متعهد می باشد.

برای سفارش اینترنتی محیط کشت می توانید با شماره های فوق تماس بگیرید.

دفتر مرکزی فروش تهران : 44045418 021 (زمان اداری)

واتساپ و تلگرام : 09394453175

مدیریت : 09914214699