محلول های شیمیایی

مراکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی در تهران

قیمت محلول های شیمیایی

محلول های شیمیایی آزمایشگاهی

علم شیمی محلول را نوع خاصی از مخلوط همگن تعریف می کند که از دو یا چند ماده تشکیل شده است، در چنین مخلوطی، حل شونده ماده ای است که در ماده شیمیایی دیگری حل می شود و آنچه حل شونده را در خود حل می کند حلال نامیده می شود، اصطلاح محلول شیمیایی معمولاً در حالت مایع ماده به کار می رود ، اما محلول های گازها و جامدات نیز ممکن است وجود داشته باشند.

نداشیمی بزرگترین واردکننده مواد شیمیایی در ایران

فروش مواد شیمیایی

فروش محلول آزمایشگاهی

به عنوان مثال هوا یک محلول است که عمدتا از اکسیژن و ازت با مقادیر کمی از چندین گاز دیگر تشکیل شده است و برنج یک محلول است که از مس و روی تشکیل شده است. فرآیند مخلوط شدن در یک محلول در مقیاسی اتفاق می افتد که اثرات قطبیت شیمیایی در آن دخیل باشد و در نتیجه برهمکنش های بین مواد منجر به حل شدن و ایجاد محلول می گردد.

فروش محلول شیمیایی

محلول شیمیایی

فروش محلول های شیمیایی آزمایشگاهی

تامین مواد آزمایشگاهی در تهران

عموما فاز حلال یک محلول بخش عمده آن را تشکیل می دهد. یکی از پارامترهای مهم محلول غلظت آن است بدین معنی که مقدار املاح موجود در مقدار مشخصی از محلول یا حلال را نشان می دهد. اصطلاح “محلول آبی” نیز هنگامی استفاده می شود که یکی از حلال ها آب باشد.

عمده فرایندهای زیستی تا حد زیادی به محلول های شیمیایی وابسته است، اکسیژن از ریه ها به محلول در پلاسمای خون تبدیل می شود، از نظر شیمیایی با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز خون یکی شده و به بافت های بدن آزاد می شود.

خرید محلول های شیمیایی آزمایشگاهی

محلول شیمیایی چیست ؟

محصولات هضم نیز به صورت محلول شیمیایی به نقاط مختلف بدن منتقل می شوند. همچنین توانایی مایعات در حل مایعات یا جامدات دیگر کاربردهای عملی بسیاری دارد، شیمی دانان از اختلاف حلالیت برای جداسازی و خالص سازی مواد و انجام تجزیه و تحلیل شیمیایی بهره می برند و اکثر واکنش های شیمیایی در محلول ها اتفاق می افتند و تحت تأثیر انحلال پذیری ترکیبات هستند، مواد لازم برای تولید تجهیزات شیمیایی نیز بر اساس مقاومت آن ها در برابر عملکرد حلال های محتوای آن ها انتخاب می شوند، معمولا مایع موجود در یک محلول به عنوان حلال تعیین می شود و ماده اضافه شده را املاح می نامند، اگر هر دو جز components از مایعات باشند، در این صورت تمایز حلال از حل شونده ممکن نیست و در این صورت آنچه در غلظت کمتری وجود دارد احتمالاً حل شونده نامیده می شود.

خرید محلول آزمایشگاهی

خرید مواد آزمایشگاهی در تهران

شرکت بازرگانی ندا شیمی در زمینه واردات و فروش کلیه مواد شیمیایی آماده ارائه خدمات در حوزه فروش انواع ماده شیمیایی  با برند مرک آلمان و با مناسب ترین قیمت به مشتریان و مواد شیمیایی و ازمایشگاهی برندهای برتر دنیا، درحال فعالیت و خدمت به دانشجویان ، پژوهشگران و داروسازان و تولید کننده ها می باشد.

دفتر مرکزی فروش تهران : 44045418 021 (زمان اداری)

واتساپ و تلگرام : 09394453175 ( استعلام فوری و آنلاین در زمان های اداری و غیر اداری)

محلول شیمیایی

خرید محلول شیمیایی

قیمت محلول های شیمیایی آزمایشگاهی

غلظت هر یک از اجزای موجود در یک محلول ممکن است به واحد وزن یا حجم یا مول بیان شود و یا ترکیبی از این واحد ها باشد – به عنوان مثال ، مول در لیتر و مول در کیلوگرم.
بلورهای برخی نمک ها دارای شبکه های یونی هستند – یعنی اتم ها یا گروه هایی از اتم ها با بارهای مثبت و منفی متناوب. وقتی قرار است چنین بلوری در یک حلال حل شود، جاذبه میان یون ها با بار مخالف که مسول شکل گیری کریستال است بایستی توسط بارهای الکتریکی موجود در حلال شکسته شود، نیروی لازم برای این کار ممکن است توسط یون های یک نمک ذوب شده یا دو قطبی الکتریکی در مولکول های حلال تأمین شوند.

محلول های شیمیایی

از جمله این حلال ها می توان به آب ، متیل الکل ، آمونیاک مایع و هیدروژن فلوراید اشاره کرد، یون های املاح که توسط مولکول های دو قطبی حلال احاطه شده اند ، از یکدیگر جدا شده و آزادانه به سمت الکترودهای باردار مهاجرت می کنند، چنین محلولی می تواند الکتریسیته را هدایت کند و ماده شیمیایی حل شده را الکترولیت می نامند.
به طور کلی فرض بر این است که همه گازها کاملاً قابل اختلاط هستند (در همه نسبت ها با یکدیگر حل می شوند) ، اما این فقط در فشارهای طبیعی صادق است.

محلول های آزمایشگاهی

در فشارهای زیاد، جفت گازهایی که از نظر شیمیایی غیر مشابه هستند ممکن است فقط قابلیت اختلاط محدودی از خود نشان دهند، بسیاری از فلزات مختلف در حالت مایع با یکدیگر مخلوط می شوند و گاهی اوقات ترکیبات قابل تشخیص ایجاد می کنند.

برخی به اندازه کافی برای تشکیل محلول های جامد مشابه هستند و آلیاژ ها را ایجا می کنند. از سویی طبق قانون هنری وزن گازی که توسط مایع حل می شود متناسب با فشار گاز بر روی مایع است. این قانون که اولین بار در سال 1803 توسط پزشک و شیمی دان انگلیسی ویلیام هنری تنظیم شد ، فقط در مورد محلول های رقیق و فشارهای کم گاز اعمال می شود.

خرید محلول های شیمیایی

شرکت بازرگانی ندا شیمی در زمینه واردات و فروش کلیه محلول های شیمیایی آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در حوزه فروش انواع محلول های شیمیایی آزمایشگاهی با مناسب ترین قیمت به مشتریان از برندهای برتر دنیا، درحال فعالیت و خدمت به دانشجویان ، پژوهشگران و داروسازان و تولید کننده ها می باشد.

دفتر مرکزی فروش تهران : 44045418 021 (زمان اداری)

واتساپ و تلگرام : 09394453175 ( استعلام فوری و آنلاین در زمان های اداری و غیر اداری)

محلول شیمیایی

قیمت محلول شیمیایی

ویژگی های محلول های شیمیایی:

  • محلول، مخلوطی همگن از دو یا چند ماده است.
  • ذرات حل شونده موجود در یک محلول با چشم غیر مسلح دیده نمی شود.
  • یک محلول اجازه نمی دهد پرتوهای نور پراکنده شوند.
  • یک محلول پایدار است.
  • مواد حل شونده از محلول را نمی توان با فیلتراسیون (یا به صورت مکانیکی) جدا کرد.
  • محلول فقط از یک فاز تشکیل شده است.

انواع محلول های شیمیایی:

محلول ها را می توان به دو گروه همگن و نا همگن طبقه بندی کرد، محلول همگن به این معنی است که اجزای مخلوط یک فاز تشکیل می دهند، و محلول ناهمگن به این معنی است که اجزای مخلوط فازهای مختلفی دارند. خصوصیات محلول (مانند غلظت ، دما و چگالی) را می توان بصورت یکنواخت از طریق حجم توزیع گردد اما فقط در صورت عدم وجود پدیده های انتشار یا پس از اتمام آنها است.

معمولاً ماده موجود در بیشترین مقدار ، حلال در نظر گرفته می شود، حلال ها می توانند گازها ، مایعات یا جامدات باشند. یک یا چند جز موجود در محلول غیر از حلال را املاح می نامند، هر محلول همان حالت فیزیکی حلال را دارد.

تهیه محلول های شیمیایی :

محلول های مایع:

اگر حلال مایع باشد، تقریباً همه گازها ، مایعات و جامدات می توانند درآن حل شوند و برای هریک از حالات مثال های وجود دارد که در زیر آورده شده:

محلول گاز در مایع :

از جمله محلول هایی که در آن یک گاز در مایع حل می شود نی توان به حل شدن اکسیژن موجود در آب و دی اکسید کربن در آب اشاره کرد.

محلول مایع در مایع:

این نوع محلول از مخلوط کردن دو یا چند ماده شیمی مشابه اما با غلظت های مختلف برای تشکیل یک حالت پایدار ایجاد می شود و به آن همگن سازی محلول گفته می شود. برای مثال بسیاری از نوشیدنی های الکلی اساساً محلول های اتانول در آب هستند.

محلول جامد در مایع:

از جمله مثال های این محلول ها می توان به ساکارز (قند) در آب، کلرید سدیم (NaCl) (نمک خوراکی) یا هر نمک دیگر در آب اشاره کرد که حل شدن نمک ها در آب یک الکترولیت تشکیل می دهد چرا که هنگام حل شدن، نمک به یون های سازنده اش تجزیه می گردد.

اغلب محلول های موجود در حلال آب ایجاد می گردند و همان طور که قبلا نیز گفته شد به آن ها محلول های آبی گفته می شود. محلول های غیرآبی زمانی ایجاد می شوند که حلال مایع دیگری غیر از آب باشد، لازم به ذکر است مخلوط های مایعی که همگن نیستند مانند کلوئیدها ، سوسپانسیون ها ، امولسیون ها محلول در نظر گرفته نمی شوند، از سویی مایعات بدن نمونه هایی از محلول های مایع پیچیده هستند که حاوی املاح زیادی هستند، بسیاری از این محلول ها الکترولیت هستند زیرا حاوی یون های حل شده مانند پتاسیم هستند، به علاوه این محلول ها حاوی مولکول های پیچیده تر حل شونده مانند قند و اوره هستند، اکسیژن و دی اکسید کربن حل شده در خون نیز از اجزای اساسی شیمی خون و هستند، که تغییرات قابل توجهی در غلظت آنها ممکن است نشانه ای از بیماری شدید یا آسیب باشد.

طرز تهیه محلول های شیمیایی :

محلول های جامد:

اگر حلال جامد باشد، گازها ، مایعات و جامدات می توانند در آن حل شوند و محلول های گاز در جامد، مایع در جامد و جامد در جامد را تشکیل دهند. مثال هایی از هر یک از این حالات در زیر آورده شده است.

محلول گاز در مواد جامد:

در این مورد می توان به حل شدن هیدروژن در فلزات اشاره کرد که به ویژه در پالادیوم به خوبی حل شده و از این محلول ها به عنوان وسیله ای برای ذخیره هیدروژن استفاده می شود.

محلول مایع در جامد:

حل شدن جیوه در طلا ، آب در نمک جامد یا شکر ک هتشکیل مواد جامد مرطوب را می دهد، حل شدن هگزان در موم پارافین و نیز حل شدن پلیمرهای حاوی نرم کننده ها مانند فتالات (مایع) در PVC (جامد) مثال هایی از این دست محلول ها هستند.

محلول جامد در جامد:

به عنوان مثال می توان از فولاد نام برد که اساساً یک محلول متشکل از اتم های کربن در یک ماتریس بلوری از اتم های آهن است. علاوه بر این آلیاژهایی مانند برنز و بسیاری دیگر آلیاژ ها و سولفات رادیوم محلول در سولفات باریم که یک محلول جامد واقعی است.

فروش محلول های شیمیایی

خرید محلول شیمیایی اصل

شرکت بازرگانی ندا شیمی در زمینه واردات و فروش کلیه محلول های شیمیایی آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در حوزه فروش انواع محلول های شیمیایی آزمایشگاهی با مناسب ترین قیمت به مشتریان از برندهای برتر دنیا، درحال فعالیت و خدمت به دانشجویان ، پژوهشگران و داروسازان و تولید کننده ها می باشد.

دفتر مرکزی فروش تهران : 44045418 021 (زمان اداری)

واتساپ و تلگرام : 09394453175 ( استعلام فوری و آنلاین در زمان های اداری و غیر اداری)

محلول شیمیایی

فروش محلول شیمیایی

 انحلال پذیری محلول های شیمیایی:

توانایی حل شدن یک ترکیب در ترکیب دیگر را انحلال پذیری می نامند. هنگامی که یک مایع می تواند به طور کامل در مایع دیگر حل شود و در اصطلاح دو مایع قابل اختلاط هستند و زمانی که دو ماده ای که هرگز نمی توانند برای تشکیل محلول با یکدیگر مخلوط شوند، آن دو ماده غیر قابل اختلاط نامیده می شوند.

عکس محلول های شیمیایی

همه محلول ها دارای آنتروپی مثبت اختلاط هستند، فعل و انفعالات بین مولکول ها یا یون های مختلف ممکن است از نظر انرژی مورد پسند واقع شود یا نه، اگر فعل و انفعالات نامطلوب باشد، با افزایش غلظت املاح ، انرژی آزاد کاهش می یابد.

در جریان حل شدن به نقطه ای می رسیم که، از دست دادن انرژی بیش از افزایش آنتروپی است و دیگر هیچ ذره ای از املاح قابل حل نیست و در این زمان گفته می شود که این محلول اشباع شده است، با این حال ، نقطه ای که یک محلول می تواند اشباع شود، می تواند با عوامل مختلف محیطی مانند دما ، فشار و آلودگی به طور قابل توجهی تغییر کند. برای برخی از محلول ها ، می توان با بالا بردن میزان حلالیت (به عنوان مثال با افزایش دما) محلول فوق اشباع تهیه کرد تا ناده حل شونده بیشتری در حلال حل شود و سپس آن را به حالت عادی بر گرداند (به عنوان مثال با خنک سازی).

معمولاً هرچه دمای حلال بیشتر باشد ،مقدار ماده حل شده جامد بیشتری می تواند حل شود، با این حال ، اکثر گازها و برخی ترکیبات رفتار عکس از خود نشان می دهند یعنی انحلال پذیری آن ها با افزایش دما کاهش می یابد. چنین رفتاری نتیجه آنتالپی گرمازا محلول است.

نام محلول های شیمیایی

برخی از سورفاکتانت ها از این دست محلول ها می باشند، حلالیت مایعات در مایعات نسبت به جامدات یا گازها حساسیت کمتری به دما دارد،آماده سازی محلول ها بخش مهمی از فرایندهای آزمایشگاه های شیمیایی و زیستی ست نیازمند داشتن آگاهی از ویژگی های حلال و حل شونده می باشد.

در بسیاری از موارد حلال رایج یک ترکیب اگر غیر از آب باشد با یک جستوجو قابل یافت است، علاوه بر این وجود برخی حلال های پرکاربرد از ضروریات هر آزمایشگاه می باشد از جمله این حلال ها می توان به انواع الکل ها (اتانول، متانول، ایزو پروپانول، بوتانول و …) ، کلروفرم، هگزان و سایر حلال های تخصصی اشاره کرد. این حلال ها را می توان از کمپانی های تولید کننده حلال ها از جمله مرک، سیگما، ساپلکو و غیره تهیه کرد.

خرید محلول های شیمیایی آزمایشگاهی

شرکت بازرگانی ندا شیمی در زمینه واردات و فروش کلیه محلول های شیمیایی آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در حوزه فروش انواع محلول های شیمیایی آزمایشگاهی با مناسب ترین قیمت به مشتریان از برندهای برتر دنیا، درحال فعالیت و خدمت به دانشجویان ، پژوهشگران و داروسازان و تولید کننده ها می باشد.

دفتر مرکزی فروش تهران : 44045418 021 (زمان اداری)

واتساپ و تلگرام : 09394453175 ( استعلام فوری و آنلاین در زمان های اداری و غیر اداری)

محلول شیمیایی

محلول شیمیایی