محیط کشت BHI

محیط کشت Brain Heart Infusion Broth

محیط کشت BHI

محیط کشت (Brain Heart Infusion (BHI یک محیط کشت برای رشد میکروارگانیسم ها است که محیط کشتی غنی از مواد مغذی است ، بنابراین می تواند برای کشت انواع میکروارگانیسم های سخت کشت و به طور خاص برای کشت استرپتوکوک ها streptococci ، پنوموکوک ها pneumococci و مننژوکوک ها meningococci استفاده شود که رشد آنها چالش برانگیز است BHI، از ترکیب عصاره قلب و مغز گوشت گاو یا خوک و انواع مواد مغذی دیگر ساخته می شود. BHI broth نیز اغلب در تست های ایمنی مواد غذایی ، ایمنی آب و آزمایشات حساسیت آنتی بیوتیکی استفاده می شود.

قیمت محیط کشت BHI

 

محیط کشت bhi براث

محیط کشت Brain Heart Infusion Broth در سال 1919 توسط روزنو Rosenow با استفاده از آبگوشت دکستروز dextrose broth همراه با بافت مغز ، برای کشت استرپتوکوک ها ابداع شد. فرمول روزنو بعداً توسط هایدن Hayden که مبدع افزودن سنگ مرمر خرد شده به محیط کشت برای رشد مناسب پاتوژن های بیماری زای دندان نیز بود، اصلاح شد و در فرمولاسیون فعلی عصاره مغز گوساله به جای بافت مغز و دی سدیم فسفات جایگزین کربنات کلسیم شده است.

خرید-محیط-کشت

            خرید-محیط-کشت-نداشیمی

محیط bhi براث

Brain Heart Infusion (BHI) Broth محیط کشتی کاملا مغذی ست که نیاز های رشد بسیاری از انواع میکروارگانیسم ها از جمله ، مخمرها و کپک ها را برآورده می کند BHI Agar غنی شده با (5 تا 10٪) خون فیبرزدایی شده گوسفند به طور گسترده ای برای باززایی قارچ های دو شکلی مانند Histoplasma capsulatum و سایر قارچ های بیماری زا مانند Coccidioides immitis استفاده می شود. فرمولاسیون انتخابی تر این محیط کشت حاوی کلرامفنیکل chloramphenicol و سیکلوهگزیمید cycloheximide است به شما امکان می دهد تا قارچ های بیماریزا را بازیابی کنید در حالی که رشد طیف وسیعی از باکتری ها و قارچ های ساپروفیت را مهار می کند. بنابراین BHI Agar یک محیط جامد است که برای کشت باکتری های بیماری زای سخت رشد، مخمرها و کپک های نمونه های بالینی و غیر بالینی توصیه می شود.

خرید محیط کشت bhi 

Brain Heart Infusion Broth به عنوان یک محیط کشت که برای رشد طیف گسترده ای از میکروارگانیسم ها از جمله انواع مختلفی از عوامل بیماری زا کاربردی بوده ثابت شده است.این محیط کشت هنگامی که با خون یا با مواد انتخابی دیگر غنی می شود ، به عنوان محیط پایه ساختِ محیط کشت با فرمولاسیون جدید ایفای نقش می کند، BHI Broth معمولاً حاوی عصاره قلب گوشت گاو یا خوک و همچنین مغز گوساله ، منبع اسیدهای آمینه (اغلب ژلاتین هضم شده یا سایر بافت های حیوانی) ، نمک ، دی سدیم فسفات و گلوکز است. بسیاری از فرمولاسیون ها برای BHI آگار نیز وجود دارد ، که در آنها آگار به عنوان یک عامل ژله ای کننده برای رشد کلونی های میکروارگانیسم ها استفاده می شوند.

قیمت محیط کشت bhi 

میکروارگانیسم ها در این محیط کشت مواد مغذی خود را از عصاره قلب مغز ، پپتون و گلوکز بدست می آورند. پروتئاز پپتون و عصاره ها به عنوان منابع کربن ، نیتروژن ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه و فاکتورهای رشد ضروری عمل می کنند. دکستروز منبع انرژی است.کلرید سدیم تعادل اسمزی محیط را حفظ می کند در حالی که فسفات سدیم بافر محیط است. خون گوسفند دفیبرینه شده که به محیط پایه اضافه می شود ، فاکتورهای ضروری رشد را برای ارگانیسم های قارچی سخت کشت تر فراهم می کند.

فروش محیط کشت آماده پودری 

تفسیر نتایج کشت در این محیط به این صورت است که پس از انکوباسیون کافی ، در نواحی از پلیت حاوی محیط کشت کلنی های جدا شده به صورت رگه ای رشد و در مناطق تلقیح سنگین را نمایش داده می شود. کلنی های قارچی و یا باکتریایی دارای رنگ و مورفولوژی معمول خود هستند و برای تأیید یافته ها باید آزمایشات بیوشیمیایی و یا روش های میکروسکوپی یا سرولوژی مورد استفاده قرار گیرند.

محیط کشت BHI

 

فروش محیط کشت آماده BHI

در کنار تمام مزایا، محیط کشت BHI دارای محدودیت هایی نیز هست به طور مثال از آنجا که میکرو ارگانیسم ها دارای نیازهای غذایی متفاوت هستند ، رشد برخی از میکروارگانیم های سخت کشت در این محیط ممکن است مهار شوند یا رشد ضعیفی از خود نشان دهند. محدودیت دیگر این است که برای شناسایی کامل باید آزمایشات بیوشیمیایی بیشتری انجام شود. با توجه به ماهیت غیر انتخابی Brain Brain Heart BHI ، نمونه هایی که به شدت با فلور طبیعی آلوده شده اند نیز باید روی محیط انتخابی مناسب ریخته شوند تا از رشد بیش از حد میکروارگانیسم های آلوده کننده جلوگیری شود.

محیط کشت آماده پودری BHI Agar

محیط کشت آماده پودری BHI Agar نیز مانند سایر محیط های کشت توسط شرکت های تولید کننده مواد شمیایی و آزمایشگاهی تولید و به بازار عرضه می شوند.

محیط کشت BHI (Brain Heart Infusion) broth مرک با کد 110493 و محیط کشت BHI Broth های مدیا با کد M210 از جمله این محصولات هستند. این محصولات دارای خلوص و کیفیت کافی بوده و دارای گواهی های لازم برای استفاده در آزمایشگاه ها هستند و برای استفاده از آن ها کافی ست مقدار مشخص شده از پودر آماده را در مقدار کافی آب حل کرد.

قیمت محییط کشت

bhi medium

از مزایای محیط های کشت آماده می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه و نیز کاهش احتمال خطا در حین آماده سازی محیط کشت اشاره کرد. با این حال اگر محیط کشت نیازمند تغییراتی در نوع و غلظت مواد باشد محیط کشت آماده دارای محدودیت خواهد بود.

فروش محیط کشت bhi

شرکت ندا شیمی وارد کننده اصلی محیط کشت BHI می باشد. شرکت ندا شیمی با توجه به نیاز بازار اقدام به فروش کلیه محیط کشت های آماده کرده است که توسط کارشناسان خبره در آزمایشگاه های مجهز ساخته شده و با کنترل کیفیت عالی می باشد، این شرکت در مورد کلیه فروش و خدمات خود”ضمانت اصل بودن کالا” را متعهد می باشد.

برای سفارش اینترنتی ” محیط کشت BHI Broth “ می توانید با شماره های ذیل درتماس باشید.

دفتر مرکزی فروش تهران : 44045418 021 (زمان اداری)

واتساپ و تلگرام: 09394453175 (استعلام آنلاین قیمت)

مدیریت: 09914214699 (خانم دکتر شیرین)